Mødet med Marianne gjorde en forskel for Poul

Mødet med Marianne´s Hørecenter gjorde en forskel for 73-årige Poul Nielsen fra Brønderslev. Med den nye høreløsning fra Marianne´s Hørecenter fik han en markant bedre hørelse.

Poul Nielsen fik en markant bedre hørelse, efter han fik høreapparater hos Marianne´s Hørecenter.

I mange år har 73-årige Poul Nielsen fra Brønderslev gået og været utilfreds med den høreløsning, som han i 41 år har fået gennem det offentlige.

Men først da han læste om det lokale hørecenter, Marianne´s Hørecenter i Brønderslev, gjorde han noget ved det. Han bestilte tid til en gratis høreprøve hos teknisk audiolog og indehaver, Marianne Sönder.

Pouls problemer med hørelsen startede allerede, da han var inde som soldat. Her udviklede han tinnitus, som er blevet forstærket med alderen.

Derefter har han arbejdet med maskinstøj som maskinarbejder samt jord- og betonarbejder, og det medførte, at han for 41 år siden fik konstateret hørenedsættelse på højre øre og nogle år senere også på det venstre øre.

Henvist til Sygeus i hjørring

Dengang blev han anvist til sygehuset i Hjørring og fik sine første høreløsninger gennem det offentlige.

Senere blev ordningen overflyttet til Aalborg, hvorfor han i mange år har rejst den lange vej frem og tilbage, når han skulle have ordnet noget med sine høreapparater.

– Jeg vil ikke pege fingre ad nogen, men helt tilfreds med ordningen har jeg aldrig været.

Jeg er også med alderen blevet træt af den lange tur til Aalborg og den lange ventetid på at få en tid, når jeg havde brug for hjælp, fortæller han.

Det første møde med Marianne

Da Poul i foråret læste om Marianne´s Hørecenter i Brønderslev i den lokale ugeavis, begyndte han at overveje, om han skulle kontakte klinikken, som jo lå centralt i Brønderslev, hvor han bor.

– Jeg besluttede at kontakte Marianne´s Hørecenter på forårsmessen i marts i Brønderslev, hvor jeg fik en rigtig god snak med Marianne om min hørelse og de løsninger, som hun kunne tilbyde.

Det endte med, at jeg bestilte en tid til høreprøve i klinikken, fortæller han og fortsætter:

-Jeg følte mig godt modtaget i klinikken og fik en god vejledning af Marianne, efter hun havde foretaget en høreprøve. Hun tog sig tid til at lytte til mig, og jeg fik derfor svar på alle mine spørgsmål.

Nye Oticon høreapparater

Marianne anbefalede de nye Oticon More høreapparater til Poul Nielsen.

– Og hold da op. Sikke en forskel det var at få dem i ørerne. Nu hører jeg alle lyde klart og tydeligt og får lyde ind fra alle sider.

Det er en helt ny oplevelse. Samtidig kan jeg mærke, at jeg med de her høreapparater får reduceret generne af min tinnitus væsentligt, forklarer Poul.

En helt ny lydoplevelse

Poul er rigtig glad for, at han ikke har så store gener af sin tinnitus. Og dertil kommer en lang række andre fordele med de nye høreapparater.

– En anden helt fantastisk ting ved de her høreapparater er, at jeg med en app på min IPhone, kan vælge mellem forskellige programmer afhængig af, hvad jeg foretager mig.

Og jeg har meget stor glæde af de forskellige programmer, som jeg nu kan benytte, forklarer han.

Glæde af musikprogram

Blandt andet har han stor glæde af at benytte det særlige musikprogram, som er indbygget i de nye Oticon More høreapparater.

– Den løsning har jeg stor glæde af. For jeg spiller selv harmonika, og med det her program slået til, så kan jeg nu høre musikken tydeligt. Helt fantastisk, for nu nyder jeg musik på en helt anden måde, siger han.

Poul nævner også, at han nu kan skrue væsentligt ned for fjernsynet og, at han ikke bliver koblet fra rent socialt, når han sidder i store forsamlinger.

Får det hele med

– Nu får jeg det hele med, når der bliver snakket over bordet. Og så er jeg meget glad for, at jeg nu har fundet et lokalt hørecenter, så jeg er fri for at køre til Aalborg, understreger han og fortsætter

– Når jeg kontakter Marianne´s Hørecenter bliver jeg stort set betjent med det samme.

Og jeg bliver altid mødt med et smil og godt humør i klinikken. Det betyder rigtig meget. Den imødekommenhed skaber nemlig tillid og tryghed.

Her føler jeg mig velkommen og rigtig godt serviceret, for både Marianne og hendes sekretær, Henriette, tager sig god tid til at betjene mig.